General English- Sprachcaffe -Malta
Joanna Mazur
Izabela Podlas

Kurs językowy w ramach projektu ERASMUS odbył się w dniach od 26 lipca do 6 sierpnia 2021. Razem z panią Izą Podlas wybrałyśmy szkołę językową SPRACHCAFFE w St.Julian.

Ze względu na zmiany terminów lotu przybyłyśmy tam dwa dni wcześniej więc miałyśmy czas przed rozpoczęciem kursu na zwiedzanie tej pięknej wyspy. Siedziba szkoły mieści się w budynkach po dawnych koszarach wojskowych z możliwością zakwaterowania w przyległym kampusie z czego skorzystałyśmy. Dzięki temu mogłyśmy rozmawiać, wymieniać się doświadczeniami, nawiązywać znajomości z innych kursantami. Obie zostałyśmy zakwalifikowane do tej samej grupy. Zajęcia odbywały się na terenie kampusu z zachowaniem wszelkich środków ostrożności ze względu na panująca wciąż pandemię. Nasza nauczycielka pochodziła z Malty, a w skład grupy oprócz polaków wchodziły jeszcze osoby z Japonii i Korei. Ponieważ ja wybrałam kurs intensywny, miałam jeszcze dodatkowe, półtoragodzinne zajęcia konwersacyjne w 3 osobowej grupie z osobami ze Słowenii i Węgier. Zajęcia były bardzo intensywne, a formy pracy zróżnicowane. Prowadzący dbali o to aby każdy z kursantów jak najlepiej wykorzystał czas wspólnych zajęć. Po skończonych lekcjach wyruszałyśmy na zwiedzanie Malty. Zwiedziłyśmy stolicę Malty- Vallettę stolicę Malty, z konkatedrą św.Jana; Mdinę – miasto ciszy; Rotundę (Kościół Wniebowzięcia Matki Bożej) w Mosta; Rabat a tam katakumby św. Pawła oraz św. Agaty; Świątynie megalityczne w Hagar Qim; Błękitną Grotę (Blue Grotto) i Blue Lagoon na Comino, oraz miasteczko Marsaxlokk słynące z targu rybnego. Dotarłyśmy też na wyspę Gozo i zwiedziłyśmy tam cytadelę górującą na miastem Victoria.

Dzięki pobytowi na kusie językowym rozwinęły się nasze umiejętności językowe. Udało nam się przełamać obawy przed wypowiadaniem się po angielsku na forum grupy. Konieczność radzenia sobie w sytuacjach życia codziennego takich jak zakupy, porozumienie ze współlokatorami i obsługą kampusu jeszcze bardziej zmobilizowała nas do uczenia się języka. Bardzo cenne było to, że na Malcie język angielski jest językiem urzędowym i wszędzie można się nim posługiwać. Piękno i niepowtarzalność miejsca w którym mogłyśmy odbywać kurs dodał nam motywacji do doskonalenia umiejętności językowych.